محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 237
  • بازدید دیروز : 272
  • بازدید کل : 227091

هزینه صدور پاسپورت


ساکنین کشور های مختلف به منظور رفت و آمد های خارج از مرز و بین المللی خود ملزم به همراه داشتن پاسپورت یا گذرنامه مخصوص کشور خود می باشند در غیر این صورت مجاز به خروج از مرز کشور و انجام مسافرت های برون مرزی نخواهند بود .

به این منظور تمامی افرادی که متقاضی دریافت گذرنامه می باشند لازم است تا با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ ، ارائه مدارک مورد نیاز ، پر کردن فرم های مخصوص و در نهایت پرداخت هزینه صدور پاسپورت اقدام به ثبت درخواست دریافت گذرنامه خود کنند .

اما یکی از پرشمار ترین سوال هایی که در بین افراد به ویژه کسانی که برای اولین بار قصد اقدام برای ثبت درخواست صدور گذرنامه را دارند وجود دارد در مورد قیمت صدور پاسپورت می باشد . به منظور پاسخگویی به این گونه سوالات در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با هزینه صدور پاسپورت ، تمدید و یا تعویض آن پرداخته شده است .

 



هزینه صدور پاسپورت

همانطور که قبلا نیز ذکر شد دریافت پاسپورت ملزم به پرداخت هزینه برای متقاضیان آن می باشد که این هزینه مانند قیمت سایر کالا ها و خدمات با توجه به نرخ تورم و دیگر عوامل اقتصادی ممکن است هر ساله تغییر کند .

اما سوالی که در بین افراد متقاضی دریافت گذرنامه وجود دارد این است که هزینه پرداختی بابت چه مواردی و به چه میزان می باشد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قیمت صدور پاسپورت شامل پرداخت مبلغ 1000 تومان برای دریافت فرم های ثبت نام و شناسه گذرنامه ، پرداخت 3750 تومان در وجه سازمان شهرداری و در نهایت 75000 تومان به سازمان نیروی انتظامی می باشد .

در مجموع این قیمت ها به علاوه هزینه اداره پست به منظور ارسال مدارک برای شخص متقاضی برابر با 113500 تومان می باشد که از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ باید پرداخت شود .

 

پرداخت در وجه شهرداری و نیروی انتظامی حتما باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ صورت پذیرد .

 

هزینه و قیمت های ذکر شده در بالا مربوط به سال 99 بوده و در صورت تغییر متن مقاله بروز رسانی خواهد شد .

 

پس از پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه مدارک لازم برای دریافت پاسپورت و اطلاعات خواسته شده درخواست صدور گذرنامه ثبت و در صورت بروز ندادن هیچگونه مشکلی به فاصله 5 روز تا یک هفته پاسپورت مورد نظر به آدرس محل سکونت شخص متقاضی از طریق اداره پست ارسال می گردد .

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت پاسپورت

 

 

 

هزینه تعویض و یا تمدید پاسپورت

افراد دارنده گذرنامه ممکن است به خاطر هر کدام از دلایلی که در ادامه ذکر شده است درخواست تمدید و صدور مجدد گذرنامه خود را داشته باشند :

به پایان رسیدن تاریخ انقضا پاسپورت

گم شدن گذرنامه

خراب شدن ( آسیب فیزیکی ) گذرنامه

پر شدن تمامی صفحات پاسپورت

در صورت تغییر نام و نام خانوادگی شخص دارنده پاسپورت

در شرایطی که فرد درخواست تفکیک نام فرزندان از گذرنامه خود را داشته باشد .

در این شرایط لازم است تا با ارائه مدارک مورد نیاز ، پر کردن فرم های مخصوص و پرداخت هزینه مربوطه اقدام به ثبت درخواست تمدید یا تعویض پاسپورت کنند . هزینه پرداخت شده برای این کار شامل مبلغ 1000 تومان بابت اخذ شناسه گذرنامه ، پرداخت 3750 در وجه سازمان شهر داری ، مبلغ 100 هزار تومان بابت تمدید پاسپورت و 428,61 ( با احتساب هزینه پست ) تومان برای گذرنامه های مفقودی می باشد .

 

تمامی هزینه های ذکر شده باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ پرداخت شوند .

 

پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه مربوطه که با احتساب هزینه پست حدود 200 تا 300 هزار تومان در مجموع می شود در صورتی که هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد بین یک هفته تا 20 روز طول می کشد تا پاسپورت جدید به آدرس محل سکونت فرد متقاضی ارسال گردد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه صدور پاسپورت در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون هزینه صدور پاسپورت​ پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام لاتاری

 

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ هزینه صدور پاسپورت به چه صورت است ؟

✔️ در متن مقاله به طور کامل به ذکر جزئیات هزینه صدور پاسپورت پرداخته شده است

2- ✔️ هزینه تمدید پاسپورت به چه صورت است ؟

✔️ جزئیات مربوط به هزینه تمدید پاسپورت در متن مقاله ذکر شده است

3- ✔️ هزینه صدور مجدد پاسپورت مفقودی به چه صورت است ؟

✔️ در متن مقاله به طور کامل به توضیح این مورد پرداخته شده است

منبع : هزینه صدور پاسپورت

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 54

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما