محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 161
  • بازدید دیروز : 323
  • بازدید کل : 207357

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه


سوء پیشینه یا سوء سابقه به معنای این است که فرد مرتکب جرمی شده است و دارای سابقه کیفری است. عموما بسیاری از افراد در طول زندگی برای برخی از اقدامات نیاز به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه دارند که داشتن سابقه کیفری یا عدم سابقه کیفری در آن منعکس شده باشد. مدارک مورد نیاز برای در یافت گواهی عدم سوء پیشینه عبارتند: از اصل شناسنامه و کارت ملی، عکس بیومتریک، کد پستی و رسید پرداخت هزینه تقاضای گواهی عدم سوء پیشینه.

 

 

زمانی که عبارت سوء پیشینه یا سوء سابقه در جامعه به کاربرده می شود به معنای این است که فرد مرتکب جرمی شده است و سابقه یا گذشته کیفری وی مدنظر است. در واقع با ارتکاب برخی جرایم فرد دارای سوء پیشینه کیفری می گردد که این سابقه یا پیشینه در گواهی ای تحت عنوان گواهی عدم سوء پیشینه درج می گردد.

عموما بسیاری از افراد در طول زندگی برای برخی از اقدامات نیاز به دریافت این گواهی دارند به عنوان مثال اگر کارفرمایی قصد استخدام فردی را داشته باشد می تواند از او این گواهی را درخواست کند که مشخص گردد که آیا این فرد در گذشته مرتکب جرمی شده است یا خیر یا بسیاری از افراد جهت مهاجرت و خروج از کشور، نیاز به ارائه این گواهی به سفارت کشور مقصد دارند.

به همین دلیل در این مقاله به بررسی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می پردازیم. چنانچه متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می باشید و سوالاتی پیرامون مدرک مورد نیاز دریافت این گواهی دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.



دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

پیش از پاسخ به این سوال که گواهی عدم سوء پیشینه چگونه دریافت می گردد و مدرک مورد نیاز آن چیست، قصد داریم تا به تعریف مختصری از چیستی این گواهی بپردازیم. گواهی عدم سوء پیشینه، مدرکی است که در آن سابقه و پیشینه افراد از حیث کیفری و ارتکاب برخی جرایم درج می گردد. باید دانست ارتکاب هر جرمی منجر به درج آن در گواهی عدم سوء پیشینه فرد نمی گردد، بلکه صرفا ارتکاب جرایمی که در ماده 25 قانون مجازات اسلامی آمده و محرومیت از حقوق اجتماعی را برای فرد به همراه داشته است در این گواهی منعکس می گردد.

جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه فرد می تواند به صورت اینترنتی اقدام به دریافت سوابق کیفری خود از سایت ثنا نموده یا با مراجعه حضوری به پلیس + 10 یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تکمیل فرم درخواست، تقاضای صدور این گواهی را داشته باشد. مراحل گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی به شرح زیر می باشد:

در ابتدا آدرس adliran.ir یا عبارت عدل ایران را در مرورگر خود جست و جو نمایید.

 

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

 

در این بخش از قسمت اطلاع رسانی، گرینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب نمایید.

 

مراحل دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

 

سپس نام کاربری و رمز ثنای خود را وارد نموده. در صورت فراموشی رمز ثنا، از گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده ام استفاده نمایید.

 

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

 

پس از ورود به سامانه گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب نمایید.

 

مدارک لازم جهت ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

 

در این مرحله اطلاعات شما به صورت پیش فرض نمایان می شود و فقط باید انتخاب کنید که تقاضای دریافت این گواهی را به درخواست شخصی داشته یا به تقاضای محل کار و سپس گزینه ثبت موقت را انتخاب نمایید و سپس به مرحله بعدی بروید.

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

 

در این مرحله در ابتدا گزینه محاسبه هزینه را انتخاب نموده و سپس گزینه پرداخت هزینه از درگاه اینترنتی را انتخاب نمایید و پس از پرداخت هزینه گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا پرداخت شما بررسی شده و به شما کد رهگیری داده شود.

 

مدرک مورد نیاز برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

 

البته باید دانست این گواهی در همان روز درخواست صادر نمی گردد. چنانچه درخواست به صورت اینترنتی بوده باشد، طی یک هفته یا زودتر به فرد ابلاغ می شود و در صورت درخواست به صورت حضوری، از طریق پست، بعد از مدتی به دست متقاضی می رسد.

گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه چه به صورت اینترنتی باشد و چه به صورت حضوری، نیاز به ارائه مدارکی دارد که متقاضیان هنگام اقدام به تکمیل فرم درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه باید به ارائه مدارک لازم جهت دریافت گواهی عدم سوء سابقه نمایند. از این رو در ادامه مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ این گواهی می پردازیم.

 

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

همانگونه که گفتیم افراد متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می توانند به صورت اینترنتی یا حضوری اقدام به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود نمایند لکن در هر دو طریق لازم به ارائه مدارکی جهت دریافت گواهی خود می باشند که در ادامه به معرفی این مدارک برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می پردازیم که عبارتند از:

برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی تنها مدرک مورد نیاز: ثبت نام بودن در سامانه ثنای قوه قضائیه می باشد. اما در مراجعه حضوری مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه عبارت است از:

ارائه اصل شناسنامه

ارائه کارت ملی

گرفتن عکس بیومتریک (که در پلیس +10 از افراد متقاضی گرفته می شود.)

تکمیل فرم درخواست و ارائه معرفی نامه از محل کار در صورت موجود بودن ( علی الاصول در زمان استخدام از افراد درخواست می شود که این گواهی را ارائه نمایند. )

همراه داشتن کد پستی 10 رقمی به همراه آدرس کامل پستی است.

پرداخت هزینه ها از طریق دستگاه کارتخوان مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا پلیس+10.

 

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه چیست ؟

اصل شناسنامه و اصل کارت ملی فرد متقاضی و عکس بیومتریک با مشخصات معین معرفی نامه از محل کار و غیره برای مطالعه جزئیات تکمیلی متن مقاله را مطالعه نمایید .

2- برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه باید به کجا مراجعه کرد ؟

در صورت در خواست به صورت اینترنتی باید به آدرس adliran.i رفته و ثبت درخواست نمود و در صورت درخواست به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا پلیس + 10 مراجعه کرد که در این مقاله به بررسی تکمیلی این موضوع پرداخته ایم.

3- گواهی عدم سوء پیشینه از چه طریقی به دست متقاضی می رسد ؟

این گواهی در همان روز صادر نمی گردد بلکه از طریق پست بعد از مدتی به دست متقاضی می رسد یا به فرد ابلاغ می گردد برای اطلاع از جزئیات این موضوع متن کامل مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

  انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 8

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما