محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 133
  • بازدید دیروز : 323
  • بازدید کل : 207329

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی


بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی سال هاست جهت پرداخت حق بیمه خود به صورت سنتی و حضوری با مراجعه به مراکز مربوطه اقدام به پرداخت حق بیمه خود به این سازمان می کردند. اما امروزه با توجه به پیشرفتی که در علم پرداخت های الکترونیکی بوده است آنان به غیر از روش مراجعه حضوری می توانند به صورت غیر حضوری نیز حق بیمه خود را اینترنتی در زمان تعیین شده پرداخت نمایند.

 

 

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در سال های اخیر تفاوت های گسترده ای داشته است و با به وجود آمدن روش های مجازی و غیر حضوری به ندرت شاهد روش های سنتی و مراجعه حضوری به بانک ها برای پرداخت حق بیمه می باشید. تنوع در ارائه خدمات در راستای دسترسی راحت تر افراد به انواع خدمات غیرحضوری انجام شده است.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به روش های متعددی صورت می پذیرد که در ادامه این مطلب در رابطه با نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی توسط بیمه شدگان این سازمان به دو صورت اینترنتی و حضوری و همچنین زمان پرداخت آن آورده شده است.



نحوه پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی

برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت چندین راه متنوع وجود دارد. از آن جا که اکثر بانک ها نیز اقدام به ارائه خدمات اینترنتی نموده اند یکی از مسیرهای انجام این کار وب سایت های بانک ها می باشد. برای این کار باید فیش پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را تهیه کرده و سپس با مراجعه به سایت بانک مورد نظر خود اقدام به پرداخت حق بیمه نمایید. در ابتدا باید برای دریافت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از پرتال سازمان تامین اجتماعی به آدرس samt.tamin.ir مراجعه کنید.

این سامانه برای ارائه فیش پرداخت بیمه گروهای بیمه ای متفاوت مانند بیمه های حرفه ای، مشاغل آزاد، اختیاری، کارگران ساختمانی، و رانندگان انفرادی می باشد. پس از ثبت نام در سایت و تهیه نام کاربری و رمز عبور شما یک پروفایل شخصی در سایت بیمه دارید که می توانید دریافت و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق همین سایت انجام دهید. حال اگر فیش پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را دریافت کرده اید و از طریق وب سایت بانک ها می خواهید اقدام به پرداخت آن نمایید باید از مراحل زیر استفاده کنید.

 

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق وب سایت بانک رفاه

 

برای پرداخت نیازی نیست که در بانک رفاه حساب داشته باشید.

 

۱ورود به سایت بانک و انتخاب خدمات بانکداری الکترونیک و سپس ورود به صفحه پرداخت حق بیمه با کارت شتابی

 

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 

۲ورود به صفحه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی بانک و سپس وارد کردن شناسه پرداخت و مبلغ بیمه

 

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 

۳ورود به بخش اطلاعات پرداخت و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی تایید نهایی وپرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 

 پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی

 

نحوه پرداخت حضوری حق بیمه تامین اجتماعی

از آنجا که امکان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از روش غیر حضوری و اینترنتی ممکن است برای همه افراد امکان پذیر نباشد. بیمه شده می تواند به چند روش پرداخت حق بیمه خود به صورت حضوری را انجام دهد از جمله:

پرداخت حق بیمه از طریق مراجعه به بانک هایی که طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی می باشند و امکان پرداخت حق بیمه از طریق آنها امکان پذیر می باشد. نکته قابل توجه این است که شما در این روش حتما باید در بانک مورد نظر و یا یکی از شعب آن حساب فعال داشته باشید تا بانک با امکان برداشت مبلغ بیمه را از حساب شما داشته باشد.

 

مراجعه به دفاتر انجام خدمات عمومی

 

مراجعه به کافی نت ها

 

خدماتی که در دفاتر خدمات عمومی و کافی نت ها انجام می شود مشابه یکدیگر می باشد و شما با در دست داشتن یک کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد و همچنین فیش پرداخت حق بیمه امکان پرداخت حق بیمه را دارید.

 

پرداخت از طریق دستگاه ATM بانک

 

هنگام مراجعه به کافی نت ها و دفاتر خدمات عمومی کارمندان شاغل در این بخش ها به دلیل دسترسی با سامانه پرداخت حق بیمه می توانند علاوه بر دریافت فیش بیمه بر اساس مشخصات شما، اقدام به پرداخت فیش نیز داشته باشند.

روش های حضوری مراجعه به بانک در سال های اخیر بسیار کم رنگ شده و جای خود را به پرداخت های غیرحضوری داده است. اما با این وجود برای گروهی از افراد که ممکن است شرایط و موقعیت دسترسی به انجام خدمات غیرحضوری را نداشته باشند این خدمات در بانک های طرف قرارداد بیمه یا کارگزاری هایی که نماینده آنها هستند انجام می شود. شما با در دست داشتن فیش بیمه و داشتن حساب بانکی در یکی از شعب بانکی که قصد پرداخت حق بیمه را دارید می توانید اقدام به پرداخت فیش خود نمایید.

 

 

زمان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

زمان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با توجه به شغل، شرایط شغلی متفاوت می باشد. برای مثال پرداخت بیمه هایی که از طرف یک کارفرما برای بیمه شدگانش باید انجام شود معادل 30 درصد حقوق آن ها و تا روز آخر ماه بعد می باشد و در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگر توسط کارفرما برای آن پیگیرد خواهد داشت.

البته اگر زمان پرداخت حق بیمه با یکی از روز های تعطیل رسمی برخورد داشته باشد تا یک روز بعد از آن نیز امکان پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما امکان پذیر می باشد.اما اگر بیمه شده به صورت اختیاری اقدام به پرداخت مبالغ حق بیمه خود می نماید. آخرین مهلت پرداخت حق بیمه از شرایط زیر تبعیت می کند.

 

بیمه مشاغل آزاد

با توجه به اینکه فیش پرداخت حق بیمه را به چه صورت دریافت میکنید شرایط پرداخت متفاوت می باشد. برای مثال برای مشاغل آزاد اگر ماهیانه فیش قرار است پرداخت شود تا پایان ماه بعد فرصت پرداخت امکان پذیر می باشد.

 

بیمه شدگان اختیاری

در این نوع بیمه خود شخص اقدام به پرداخت حق بیمه خود می نماید. با توجه به زمانی که در هنگام دریافت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طرف بیمه شده انتخاب می شود زمان پرداخت فیش بیمه نیز متفاوت می باشد.

 

پرداخت ماهیانه

در این نوع پرداخت فیش بیمه تا دو ماه بعد امکان پرداخت فیش بیمه وجود دارد.

 

پرداخت سه ماهه

پس از دریافت فیش سه ماهه تا یک روز پس از آخرین روز از ماه سوم امکان پرداخت حق بیمه برای شما امکان پذیر می باشد.

 

پرداخت شش ماه و یکسال

برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای مدت زمان شش ماه تا یکسال تا آخرین روز زمان تعیین شده در فیش مهلت دارید.

 

نکته: اگر می خواهید از دفترچه های درمانی استفاده کنید باید پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را زودتر از زمان مشخص شده در فیش انجام دهید تا در سیستم ثبت شده و شما بتوانید از خدمات اینترنتی بیمه سازمان تامین اجتماعی نظیر مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و همچنین خدمات حضوری آن استفاده نمایید.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- ✔️پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به چند روش صورت می گیرد؟

✔️پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به دو صورت اینترنتی و حضوری صورت می گیرد که در متن مقاله به آن ها پرداخته شده است.

2- ✔️مهلت زمان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

✔️مهلت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی بسته به نوع بیمه شده متفاوت می باشد که در متن مقاله کامل توضیح داده شده است.

3- ✔️برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی می بایست به کجا مراجعه کرد؟

✔️برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به مراکز مربوطه می توان مراجعه کرد که در متن مقاله آورده شده است.
منبع : پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

  انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 20

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما