محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 254
  • بازدید دیروز : 1442
  • بازدید کل : 207127

استعلام چک صیاد از طریق پیامک


ار آنجایی که حجم بالایی از معاملات روزانه مردم به واسطه چک ها انجام می شود و همچنین با توجه به میزان بالای ریسک بروز مشکلاتی مانند نا معتبر بودن چک ، مفقودی و یا سرقتی بودن دسته چک ، خوش حساب نبودن صاحب چک و مواردی از این دست که در معاملات با دسته چک وجود دارد ؛ لذا بانک مرکزی اقدام به طراحی و ارائه برنامه ای به منظور متمرکز سازی درخواست های چک افراد با نام سامانه صیاد کرده است .

هدف از ایجاد این سامانه جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری در معاملات تجاری بوده و از دو روش استعلام چک صیاد از طریق پیامک با استفاده از گوشی موبایل و استعلام الکترونیکی چک صیاد صورت می گیرد . از آنجایی که استفاده از روش پیگیری چک صیاد از طریق پیامک ساده ترین و سریع ترین روش دریافت این گزارش می شود لذا بسیاری از مشترکین علاقه مند به یادگیری و استعلام گیری از این طریق می باشند ، از این رو در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه دریافت استعلام چک صیاد از طریق پیامک با استفاده از گوشی موبایل پرداخته شده است .



نحوه دریافت استعلام چک صیاد از طریق پیامک

برایدریافت استعلام چک صیاد از طریق پیامک تلفن همراه تنها کافیست تا شماره 16 رقمی موجود بر روی چک صیاد را به سرشماره 701701 ارسال و استعلام چک مورد نظر را دریافت کنید . این گزارش شامل مواردی مانند عدم مفقودی یا سرقتی بودن چک ، معتبر بودن ، عدم برگشت خوردن چک ، خوش حساب بودن دارنده چک و مواردی از این دست می باشد .

نحوه کار این سامانه پیامکی به این صورت می باشد که میزان اعتبار هر چک را به وسیله رنگ های تعریف شده در این سامانه که شامل سفید ، زرد ، نارنجی ، قهوه ای و قرمز می باشد درجه بندی کرده و به این صورت است که هرچه از رنگ سفید به سمت رنگ قرمز پیش برود از درجه اعتبار کمتری برخوردار می باشد . در ادامه به توضیح مفهوم هر یک از این رنگ ها پرداخته شده است .

سفید : رنگ سفید به این معنا است که چک مورد نظر کاملا معتبر بوده و در حساب بانکی دارنده آن نیز به انداره کافی اعتبار برای وصول چک وجود داشته و همچنین هیچگونه مورد سوء پیشینه در رابطه با چک برگشتی برای وی وجود نداشته است .

زرد : رنگ زرد به این معنا است که دارنده چک دارای حداقل یک چک برگشتی بوده و یا به میزان 50 میلیون ریال تعهد برگشت خورده دارد .

نارنجی : چنانچه نتیجه پیگیری چک صیاد رنگ نارنجی را نشان بدهد ، این معنا را می دهد که فرد دارنده چک صیاد بین 2 تا 4 عدد چک برگشتی داشته و یا به مقدار 200 میلیون ریال تعهد برگشت خورده دارد .

قهوه ای : رنگ قهوه ای در این سامانه نشان دهنده وجود 5 تا 10 چک برگشتی و یا مبلغ 500 میلیون ریال تعهد پرداخت شده در سابقه شخص صاحب چک می باشد .

قرمز : این رنگ به این معنا است که دارنده چک دارای تعداد چک برگشتی بیش از 10 عدد و یا مبلغی بالاتر از 500 میلیون ریال تعهد پرداخت شده است .

تمامی مشترکین با استفاده از نتیجه مورد نظر و رنگ نشان داده شده می توانند تا حدود زیادی در رابطه با میزان اعتبار و خوش حساب بودن فرد دارنده چک مطمئن گشته و با دقت بالا تری اقدام به انجام معامله مورد نظر با آن فرد کنند .

بیشتر بخوانید: نحوه به اجرا گذاشتن چک برگشتی

 

نکاتی برای گرفتن استعلام چک صیاد با استفاده از پیامک

مانند تمامی سامانه های ویژه خدمات رسانی به افراد سامانه استعلام چک صیاد نیز دارای ویژگی هایی می باشد که مشترکین آن در هنگام استفاده باید به آن ها دقت کرده و در هنگام ارسال درخواست خود آن ها را لحاظ کنند . از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ارائه این خدمات از سوی بانک مرکزی رایگان نبوده و افراد باید برای هر تراکنش مبلغ 3500 ریال به عنوان کارمزد و هزینه گرفتن استعلام چک صیاد پرداخت کنند که این هزینه به تعداد اس ام اس های پاسخ ارسالی مرتبط نمی باشد .

متن پیام ارسال شده در درخواست پیگیری باید تنها شامل شماره 16 رقمی درج شده بر روی چک صیاد در قالب تعریف شده و بدون هیچ عبارت اضافه ای مانند استفاده از حروف ، علامت های مختلف ، خط فاصله و ... باشد .

تعداد استعلام های مجاز برای هر خط تلفن موبایل تنها 4 عدد در هر روز می باشد .

در صورتی که متقاضی اقدام به ثبت و ارسال درخواست های متعدد در این سامانه کند تنها نتیجه آخرین درخواست ارسال شده برای او فرستاده می شود .

اشخاص حقوقی که دارای شناسه ملی نیستند قادر به استفاده از سامانه صیاد نخواهند بود .

چنانچه در خواست استعلام مریوط به حساب مشترک افراد حقیقی باشد نتیجه اعلام شده مربوط به حساب فردی است که بیشترین تعداد چک برگشتی و یا تعهد پرداخت نشده را در بین سایر شرکا خود دارد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد استعلام چک صیاد از طریق پیامک در کانال تلگرام چک و سفته عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام چک صیاد از طریق پیامک پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: سامانه استعلام اینترنتی چک صیاد

 

نحوه دریافت استعلام چک صیاد از طریق اپلیکیشن

همانطور که گفته شد یکی دیگر از روش های پیگیری چک صیاد استفاده از اپلیکیشن صیاد به نام ساد 24 و به صورت الکترونیکی می باشد که در این حالت تنها کافیست تا اپلیکیشن مورد نظر از سایت بازار و یا سایر سایت هایی که این امکان را فراهم کرده اند دانلود و بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید ، پس از انجام این کار با وارد شدن به اپلیکیشنصیاد و ثبت شماره صیاد چک مورد نظر اقدام به دریافت گزارش استعلام آن جهت اعتبار سنجی چک و دارنده آن کنید .

برای نصب اپلیکیشن ساد 24 کلیک کنید .

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ برای گرفتن استعلام پیامکی چک صیاد به چه صورت باید عمل کرد ؟

✔️ برای این کار باید شماره چک صیاد را به سرشماره مربوط به این سامانه ارسال کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ نحوه گزارش دهی سامانه صیاد به چه صورت می باشد ؟

✔️ این سامانه برای گزارش دهی میزان اعتبار چک ها و صاحبان آن ها از رنگ های مشخصی استفاده می کند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

3- ✔️ هرینه استعلام پیامکی چک صیاد به چه مقداری می باشد ؟

✔️ این سامانه برای ارائه خدمات خود مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می کند که در متن مقاله به آن اشاره شده است

منبع : استعلام چک صیاد از طریق پیامک

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 41

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما