محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 252
  • بازدید دیروز : 634
  • بازدید کل : 218152

فراموشی کد بورسی


با توجه به اینکه در گذشته دریافت کد بورسی نیازی به ثبت نام در سامانه سجام نداشته و افراد به راحتی می توانستند این کد را دریافت کنند لذا سرمایه گذاران زیادی اقدام به ثبت نام در بورس و دریافت کد مربوطه کرده اند ، همچنین با توجه به شرایط فعلی و سود ده بودن بازار سرمایه سبب شده تا گرایش سرمایه گذاران به فعالیت در این بازار بالا رفته و عده زیادی وارد آن شوند .

اما یکی از مشکلاتی که برای فعالین بازار سرمایه همیشه وجود داشته است از دست دادن کد بورسی خود به دلایلی مانند مفقود شدن ، فراموش کردن و یا غیر فعال شدن آن به دلیل عدم فعالیت در بازار سرمایه به مدت طولانی می باشد که در این صورت از آنجایی که هر فرد تنها یک بار قادر به دریافت کد بورسی می باشد لذا لازم است تا این افراد اقدام به بازیابی کد بورسی خود کنند .

برای این کار از دو روش آنلاین و مراجعه حضوری به یکی از دفاتر شرکت سپرده گذاری و با دفاتر پیشخوان جهت بازیابی کد بورسی خود می توان اقدام کرد . در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش نحوه بازیابی کد بورسی از هر دو روش آنلاین و مراجعه حضوری پرداخته شده است .



نحوه بازیابی کد بورسی به صورت آنلاین

برای بازیابی کد بورسیخود تنها کافیست تا به سایت استعلام کد بورسی به نشانی estelam.ime.co.ir مراجعه و مراحل زیر را به ترتیب طی کنید . این مراحل عبارتند از :

ابتدا آدرس سایت اصلی استعلام کد بورسی به نشانی estelam.ime.co.ir را در موتور جستو جوی خود وارد کرده و روی لینک ظاهر شده کلیک می کنیم . مانند تصویر زیر :

پس از وارد شدن به صفحه اصلی سایت استعلام کد بورسی ، تنها کافی است که اطلاعات خواسته شده (را وارد کرده و بر روی گزینه جستو جو کلیک کرده . مانند تصویر :

چنانچه کد بورسی برای حساب کاربری شما وجود داشته باشد در نتیجه این جست و جو نشان داده خواهد شد و به این صورت کد بورسی فراموش شده خود را بازیابی می کنید .

 

برای ورود به صفحه مربوط به بازیابی کد بورسی کلیک کنید .

 

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای دریافت کد بورسی

 

نحوه بازیابی کد بورسی به صورت حضوری

در این روش افراد با در دست داشتن مدارک و اطلاعات مورد نیاز که شامل اطلاعات هویتی و اطلاعات ارتباطی و .. می باشد به صورت حضوری به دفاتر شرکت سپرده گذاری مرکزی و یا دفاتر پیشخوانی که در سطح شهر وجود دارند مراجعه و درخواست بازیابی کد بورسی فراموش شده و یا غیر فعال شده خود را ثبت می کنند .

 

نکاتی در رابطه با بازیابی کد بورسی

همانطور که مطالعه کردید در مطالب قبلی به ارائه بهترین روش های ممکن جهت بازیابی کد بورسی فراموش و یا غیر فعال شده سرمایه گذاران بازار بورس پرداخته شد ، اما لازم به ذکر است که در رابطه با کد بورسی و نحوه بازیابی آن نکاتی وجود دارد که متقاضیان باید آن ها را مد نظر قرار دهند . این نکات عبارتند از ؟

کد بورسی افراد منحصر به فرد بوده و هر شخص تنها یک بار قادر به دریافت کد بورسی بوده لذا در صورت فراموشی ، مفقود با غیر فعال شدن آن امکان دریافت کد بورسی جدید وجود نداشته و باید با یکی از روش های گفته شده آن را بازیابی کنند .

کد بورسی دارای تاریخ انقضا نبوده و برای همیشه شناسه شما برای معرفی به بازار سرمایه و اجازه فعالیت در آن است .

به هیچ عنوان کد بورسی ، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید .

چنانچه فردی قبل از ایجاد سامانه سجام اقدام به دریافت کد بورسی کرده است برای انجام معاملات در این بازار لازم است تا در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت انجام دهد و پس از این کار به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی یا همان سمات مراجعه و اقدام به ثبت درخواست رفع ممنوع المعامله بودن خود در منو میز خدمت این سایت کنند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فراموشی کد بورسی در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فراموشی کد بورسی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سجام

سوالات متداول

 

1- ✔️ بازیابی کد بورسی فراموش شده به چه صورت است ؟

✔️ برای این کار از دو روش آنلاین و مراجعه حضوری می توان استفاده کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ بازیابی آنلاین کد بورسی به چه صورت است ؟

✔️ برای این کار باید به صفحه اصلی سایت استعلام کد بورسی مراجعه شود که در متن مقاله به صورت تصویری آموزش داده شده است

3- ✔️ دریافت کد بورسی به حضوری به چه صورت است ؟

✔️ برای این کار باید به دفاتر شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : فراموشی کد بورسی

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 35

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما